Veelgestelde vragen.

  • Wij doen beide en is vrij in te delen door iedereen die ons boekt.

  • Wij draaien voor- na het optreden en tijdens de pauzes altijd muziek. Er ontstaan geen stiltes. Echter zijn dit standaard afspeellijsten die nauwelijks aanpasbaar zijn. Onze DJ zet echter het verzoekjes concept voort en kan veel effectiever inspelen op de wensen van het publiek. Hij zorgt ervoor dat het feest beter in gang blijft wanneer de band pauze heeft en kan effectiever de avond beginnen en afsluiten.

  • Ja, alles is bij ons mogelijk en kan soms goedkoper uitvallen,

  • Boekingen die doordeweeks gehouden worden of van kortere duur zijn, kunnen goedkoper uitvallen. Er zijn nog meer redenen te bedenken waardoor wij het lagere tarief rekenen. De prijs kan ook ergens tussen de twee indicaties uitvallen.

  • Ja, al is hier vooraf goed overleg voor vereist. Door eventuele verlenging van de tijd, kan de prijs wat hoger uitvallen en is de artiest verantwoordelijk voor het aanleveren van 2 lijntjes naar het systeem van de band toe. Wij mixen geen andere act’s en kan er met uitzondering van een microfoon, geen gebruik worden gemaakt van onze eigen instrumenten.

  • Nee, wij hebben geen eigen podium. Een podium is ook niet altijd noodzakelijk. Echter kan het nodig zijn objecten te plaatsen ter bescherming van de apparatuur die in de feestlocatie aanwezig zijn. Er dient ook extra opgelet te worden dat er geen drankjes op de apparatuur wordt geplaatst waar degene die ons boekt ook mede voor verantwoordelijk is.

  • Ja, wij hebben altijd een extra microfoon bij ons voor speeches en geven wij muzikale ondersteuning aan voordrachten mits dit ruim voor het feest met ons overlegd wordt.

  • Bij een solo show komt de drum uit een keyboard. Dit is minder flexibel dan met een echte akoestische drummer maar dit maakt ook een solo show dansbaar.

  • Ook al is ons repertoire erg groot, kan het voorkomen dat je graag een lied wil horen die niet op onze lijst staat. Als dit ruim voor het optreden wordt gecommuniceerd kunnen wij vrijwel altijd aan deze wensen voldoen. Er zitten wel grenzen aan de hoeveelheid liedjes. We kunnen ook vaak in de pauze naar een lied luisteren en die gedeeltelijk of geheel daarna live gaan spelen. Onze DJ kan wel letterlijk alles draaien mocht de band een verzoekje niet kunnen spelen.

  • Wij houden meestal tussen de 20 en 30 minuten pauze na elk blok live muziek van 45 minuten. Als we langere pauzes zouden houden, kan dit de vaart en doorloop van het feest negatief beÏnvloeden.

  • Wij leggen deze verantwoordelijkheid bij degene die ons boekt omdat hij/zij de gasten persoonlijk kent die deze schade veroorzaken. Het is voor ons te moeilijk om later door derden veroorzaakte schade te achterhalen, wij kennen hun immers niet. In ons 10- jarig bestaan is dit echter slechts twee keer voorgekomen. Wij zullen zelf natuurlijk alles doen dit te voorkomen.

  • In de zeer uitzonderlijke situaties waar schade aan de apparatuur ontstaat, is dit vooral de schuld van drankjes die op de piano of speakers worden geplaatst. Mensen willen graag hun glazen kwijt wanneer ze gaan dansen en kunnen ze de piano als een tafel zien. Eén keer flink tegen de piano stoten en het glas gaat over de elektronica van de piano of komt in het elektrisch systeem van de speakers terecht. Vocht en apparatuur gaan niet samen. Struikelen door grote aantallen dansende mensen is ook een mogelijkheid tot schade wat hand in hand gaat met de mate van alcoholgebruik.

  • Ja, zolang het niet ten koste gaat van de beleving van het feest zelf. Wij hebben in enkele gevallen een boeking moeten weigeren vanwege een te laag decibel limiet. 100DB redelijk dichtbij de speakers gemeten is ons minimum. Dit mimimum is voor kleinere aantal gasten (tot 100). 100 pratende gasten geeft al ongeveer 90 decibel geluid. Dit wordt overschreden zodra ze gaan schreeuwen en de band/DJ erbij komt. Ter bescherming van onze apparatuur, mag de decibelmeter niet gelinkt zijn aan de stroom toevoer. Stroom wat ineens uitvalt kan schade aan de apparatuur veroorzaken.

  • Wij zullen daar altijd rekening houden. Het is echter vaak verstandig zitplaatsen te creëren achterin de zaal, waar het geluid een stuk minder luid is. Dan kunnen zowel de jongere feestvierders alsmede de ouderen beter tevreden gehouden worden.

  • Wij spelen standaard altijd 3x 45 minuten live muziek en kan er tot maximaal 4x 40 minuten geboekt worden. Langer dan dat is zangtechnisch niet mogelijk of treed er wellicht heesheid op. Als er een zangeres bijgeboekt wordt, is dit echter makkelijker. Dan kan de lead zang verdeelt worden.

  • Na het tekenen van de overeenkomst staan zowel de band alsmede de boeker in principe vast. Bij ernstige gebeurtenissen waardoor een boeking niet kan plaatsvinden, kan een rede zijn dat er geen kosten aan een annulering vast zit. Als beroepsband zijn wij echter volledig financieel afhankelijk van de boekingen.

  • Jazeker, in onze agenda staan groene stippen achter boekingen die openbaar zijn. Laat even weten dat jullie van plan zijn te komen!

  • Onze DJ is tevens degene die voor groot geluid en licht zorgt die noodzakelijk zijn voor onze grotere shows. Qua prijs betaal je dan niets meer of minder als hij ook meteen als DJ fungeert. Je krijgt dan ook meer waar voor je geld

  • Wij werken met een grote poel van aanvullende professionele muzikanten. Zelfs de piano entertainer heeft twee vaste vervangende collega’s in een eventuele noodsituatie. We zouden alles doen direct een passende oplossing te regelen. Tot nu toe zijn wij nog nooit genoodzaakt geweest om een boeking te annuleren.